Vítejte na stránkách Firemních financí

Jste živnostníkem, nebo malou a střední firmou? Začínáte podnikat? Ale možná i manažeři dobře zavedených a prosperujících firem zde mohou najít inspiraci.

Pak jste tady správně. Věřím, že víte, jak máte řídit svou firmu a co se týče financí, víte o každé koruně, kterou musíte v rámci svého podnikání vydat, či přesně znáte termín, kdy byste měli mít na účtu peníze od vašich zákazníků.

 Svět kolem nás se ale prudce mění a světová "Globalizace" a poslední dvě krize ve všech oblastech našeho života a tedy i v ekonomice klade na podnikatele významné nároky a vyžaduje specifický přístup k podnikatelským aktivitám, zvláště pak k vedení podnikatelských, či firemních financí. 

Ničím neobvyklým není zvláště u začínajících firem bankrot. Tím horizontem je zhruba 5 let od vzniku firmy. Dá se vcelku říci, že se většině firem nedaří. To není zrovna příznivá zpráva pro mnoho podnikatelů, ale stará zpráva pro veterány na poli Start-Upů. Statistiky jsou deprimující bez ohledu na to, jaký je důvod neúspěchu firmy. Podle pana Shikhar Ghoshe, odborného asistenta na Harvard Business School, existují 3 základní druhy selhání firem:

  1. Ve 30% - 40% selhání firem, dojde úplné likvidaci veškerých aktiv společnosti a investoři ztratí veškerý vložený kapitál.
  2. V 70% - 80% dochází k nenaplnění očekávání v oblasti návratnosti investic
  3. Neuvěřitelných 90% - 95% společností nenaplňuje svou "pečlivě připravenou projekci" budoucí prosperity společnosti

Připadá Vám to neuvěřitelné? Ale je to tak. Přičemž bankrot společnosti nemusí být brán jako nějaká dehonestující skutečnost. V Silicon Valley je podle Shikhara Ghoshe dokonce to, že Váš podnik zkrachoval, znakem cti. Podnikatelé se často příliš věnují své technologii a opomíjejí ostatní aspekty podnikání, a také vytvoření kvalitního a vyváženého plánu.

A těmto technikám, a nejen jak připravit kvalitní a vyvážený podnikatelský plán, se na těchto stránkách budeme věnovat.

 K dispozici vám také může být mnou připravený e-book "Podnikám. 3 kroky k úspěchu." Odpoví vám na takové dotazy, jako:

  • za kolik mám vlastně prodávat?
  • kolik musím prodat, abych vydělal?
  • který produkt mi nejvíce vydělává a kterého bych se měl raději zbavit? (pozor! není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá!)
  • jakou maximální slevu si mohu dovolit poskytnout mým odběratelům, abych stále vydělal?

A mnoho dalších otázek.

Uvítáme vaše komentáře.

 

Instagram